Cliënttevredenheid

Bij Reik vinden we het belangrijk om te weten hoe de cliënt de ontvangen zorg heeft ervaren. Door middel van cliënttevredenheidsonderzoeken vragen wij cliënten en hun ouders om ons te beoordelen.

In de onderzoeken zijn de cliënten en ouders van cliënten van Reik bevraagd op hun tevredenheid. Met het doel om inzicht te krijgen op de sterke punten en de verbeterpunten in de zorg die Reik levert.

Binnen Reik worden twee onderzoeken afgenomen:

  • Extern onderzoek (de C-toets door Stichting Alexander) en;
  • Intern onderzoek (vragenlijst interne tevredenheid)

Resultaat van het externe onderzoek:

Doelgroep Rapportcijfer
Cliënten intramuraal 7.31
Ouders intramuraal 7,81
Cliënten ambulant 8,26
Ouders ambulant 7,79
Gemiddeld 7,78

 

De interne tevredenheid die gemeten is tijdens de evaluatiebesprekingen is bij cliënten en hun vertegenwoordigers hoog te noemen. Op het gemiddelde rapportcijfer van een 8.3, zijn we dan ook trots! Ten opzichte van het eerste half jaar van 2016 is het rapportcijfer gelijk gebleven.

Meer lezen over de cliënttevredenheidsonderzoeken? Klik dan op het onderstaande pdf document.

print deze pagina